Zakupy w sieci coraz bardziej zyskują na popularności i znaczeniu. Z roku na rok rośnie liczba internetowych konsumentów, którzy stawiają na wygodę oraz szybkość dokonywania transakcji handlowych. Trend ten zauważany jest przez sprzedawców reagujących na zmiany w zakresie preferencji zakupowych klientów i zasad rządzących rynkiem. Dlatego też coraz więcej dużych oraz małych przedsiębiorstw inwestuje swój czas i pieniądze w prowadzenie e-sklepu.
Posiadanie internetowego sklepu może być głównym i jedynym źródłem dochodu firmy albo też uzupełnieniem jego oferty ze stacjonarnych punktów sprzedaży. Niezależnie od tego, czy e-sklep będzie stanowił samodzielną platformę, czy też element wspierający tradycyjny biznes, musi zostać wypromowany. Skuteczna promocja sklepu internetowego to podstawa do dobrego funkcjonowania firmy i opłacalnego przedsięwzięcia.
Od działań marketingowych zależy to, czy sklep będzie widoczny oraz wyróżniający się na tle innych ofert o podobnym profilu. Promocja w sieci pozwoli również trafić do większej i bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki odpowiednim działaniom rozwiniesz swój biznes w długofalowej perspektywie. Dowiedz się, jak wprowadzić w życie internetową reklamę i znajdź pomysł na promocję sklepu internetowego.
Promocja sklepu internetowego w social mediach
Promocja sklepu internetowego powinna przebiegać na kilku poziomach i platformach. W działania marketingowe można zaangażować social media, które mają potencjał społeczny i reklamowy. Warto prowadzić fanpage swojej organizacji i budować wspólnotę składającą się ze stałych klientów i konsumentów wchodzących w zakres grupy docelowej. Oprócz prowadzenia firmowego profilu można również zainwestować w kampanie reklamowe takie jak Facebook Ads czy płatna promocja na Instagramie. Narzędzia te pozwalają dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej, ponieważ umożliwiają określenie targetu na podstawie danych takich jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania. Facebooka czy Instagrama można również zintegrować ze sklepem i zapewnić sobie ruch pochodzący z kont użytkowników tych popularnych platform.
Promocja sklepu internetowego w internecie
Promocja sklepu internetowego w internecie to proces, w którym warto wykorzystać także najpopularniejszą wyszukiwarkę, czyli Google. Kampania Google Ads umożliwia promocję sklepu za pomocą reklam tekstowych lub banerowych, a także działań takich jak Gmail Sponsored Promotion (newsletter do wyselekcjonowanych użytkowników poczty Gmail). Godną uwagi jest też kampania Product Listing Ads, czyli możliwość wyróżnienia produktu po wpisaniu przez potencjalnego konsumenta jego nazwy w lupce Google’a. Taka reklama produktowa zawiera zdjęcie towaru, jego nazwę i cenę. Całość umieszczona jest na samej górze wyników wyszukiwania, przez co przyciąga uwagę i pozwala użytkownikowi na szybkie porównanie ofert oraz bezpośrednie przejście na stronę sklepu.
Oprócz płatnych reklam warto zainwestować też w działania pozycjonujące stronę sklepu internetowego. Odpowiednie pozycjonowanie sprawi, że Twój sklep znajdzie się w czołówce wyników odpowiadających na konkretną frazę lub zapytanie. Wyższa pozycja w Google’u zapewni większą widoczność, a co za tym idzie ruch i konwersję.
Jak pozycjonować stronę? Warto zadbać o przejrzystą strukturę kategorii i stron produktowych, a także linkowania wewnętrzne tworzące sieci połączeń, które w ocenie algorytmu Google wyglądają na wartościowe. W efektywnym pozycjonowaniu pomoże również prowadzenie firmowego bloga, który dodatkowo podkreśli profesjonalny wizerunek marki wśród potencjalnych klientów i posłuży jako baza informacyjna do działań remarketingowych (reklamy do osób, które już raz odwiedziły stronę).